Ga naar de inhoud

Nadat u de huur heeft opgezegd, plannen we 2 huisbezoeken met u in. Binnen enkele dagen na ontvangst van uw opzegging voeren wij deze inspectie uit. We bespreken dan hoe u de woning moet achterlaten en welke zaken u eventueel aan een nieuwe huurder kunt overdragen. Op de dag dat u de sleutels inlevert, vindt de eindinspectie plaats.

Het 1e huisbezoek: voorinspectie

Tijdens het 1e huisbezoek inspecteert de opzichter samen met u de woning. Ook kijkt hij naar de technische staat van de woning. U maakt dan afspraken over ZAV's (Zelf Aangebrachte Veranderingen) en overname(s) door een nieuwe huurder. We bespreken welke werkzaamheden u moet uitvoeren voordat u de sleutel inlevert. Tijdens deze afspraak geeft de opzichter ook uitleg over alle aspecten van de verhuizing, zodat u goed voorbereid bent. Na dit bezoek heeft u een duidelijk beeld van wat er van u wordt verwacht en waar u rekening mee moet houden.

Informatiekaart huuropzegging 

Nadat u de huur heeft opgezegd, spreken we 2 huisbezoeken met u af. Tijdens het 1e huisbezoek bekijkt de opzichter samen met u de woning. Ook kijkt hij naar de technische staat van de woning. U maakt dan afspraken over ZAV's (Zelf Aangebrachte Veranderingen) en overname(s) door een nieuwe huurder.

We spreken af welke werkzaamheden u uitvoert voordat u de sleutel inlevert. Tijdens deze afspraak neemt de opzichter met u door wat er bij een verhuizing komt kijken. Na het bezoek heeft u een goed beeld van waar u rekening mee kunt houden.

Nadat u de huur heeft opgezegd, spreken we 2 huisbezoeken met u af. De opzichter bekijkt tijdens deze 2e afspraak of u de woning goed oplevert. U levert dan ook de sleutels van de woning in.

Maximaal één uur. Dit hangt af van de grootte van de woning, de technische staat en hoeveel vragen er zijn.

Het liefste wel. Kan dit echt niet? Dan mag er ook iemand namens u aanwezig zijn.

Als  u de huur opzegt, plannen wij een afspraak voor een huisbezoek. Bij deze inspectie hoort u welke veranderingen mogen blijven en welke u moet verwijderen. Soms kunt u met de nieuwe huurder afspraken maken over overname. Meer informatie staat hier.

Van de opzichter krijgt u een overnameformulier. Dit formulier vindt u ook op www.wocom.nl. Op het overnameformulier vermeldt u dingen die in de woning achterblijven. Denk bijvoorbeeld aan gordijnen, vloerbedekking en meubels. Deze dingen kunnen worden overgenomen door de volgende huurder. U tekent met de nieuwe huurder dit formulier. Bij het 2e huisbezoek geeft u het formulier aan onze opzichter. De opzichter beoordeelt of uw dingen ter overname aangeboden kunnen worden.

Tot 1994 mocht er asbest verwerkt worden in vloerbedekking. Laat het ons weten als u vloerbedekking uit deze tijd heeft. Omdat wij het zo belangrijk vinden dat het asbest veilig wordt verwijderd, nemen wij die verantwoordelijkheid van u over. U hoeft niets te doen. We laten het dan op onze kosten onderzoeken. En ook de kosten voor het verwijderen van asbesthoudende vloerbedekking wordt door ons betaald. Zo dragen we extra bij aan uw veiligheid.

Wij adverteren de woning op www.wooniezie.nl. Na de beoordeling van een geselecteerde kandidaat mag hij/zij uw woning bezichtigen. Hij/zij maakt hiervoor met u een afspraak. Wij geven daarom uw telefoonnummer en/of e-mailadres aan deze kandidaat. Na de bezichtiging, of eventuele groepsbezichtiging, laat de kandidaat ons weten of hij/zij definitief voor de woning kiest. Daarna hoort u van ons of hij/zij de huurder van uw woning wordt.

Hoe lever ik de woning op?