Ga naar de inhoud

Nadat u de huur heeft opgezegd, plannen we 2 huisbezoeken met u in. Binnen enkele dagen na ontvangst van uw opzegging voeren wij deze inspectie uit. We bespreken dan hoe u de woning moet achterlaten en welke zaken u eventueel aan een nieuwe huurder kunt overdragen.

Het 2e huisbezoek: eindinspectie

Op de dag dat u de sleutels inlevert, vindt de eindinspectie plaats. De opzichter neemt dan ook samen met u de meterstanden op. Laat de ruimtes in uw huis schoon, leeg en in goede staat achter.

Nadat u de huur heeft opgezegd, spreken we 2 huisbezoeken met u af. De opzichter bekijkt tijdens deze 2e afspraak of u de woning goed oplevert. U levert dan ook de sleutels van de woning in.

Het liefste wel. Kan dit echt niet? Dan mag er ook iemand namens u aanwezig zijn.

Van de opzichter krijgt u een overnameformulier. Dit formulier vindt u ook op www.wocom.nl. Op het overnameformulier vermeldt u dingen die in de woning achterblijven. Denk bijvoorbeeld aan gordijnen, vloerbedekking en meubels. Deze dingen kunnen worden overgenomen door de volgende huurder. U tekent met de nieuwe huurder dit formulier. Bij het 2e huisbezoek geeft u het formulier aan onze opzichter. De opzichter beoordeelt of uw dingen ter overname aangeboden kunnen worden.

Tijdens het huisbzoek maakt de opzichter afspraken met u over hoe u uw woning moet achterlaten. Als bij de eindinspectie blijkt dat u dit niet gedaan heeft, dan laten wij het doen. De kosten zijn dan voor u. Deze kosten staan op de eindafrekening.

Bent u het hier niet mee eens? Stuur dan een e-mail naar info@wocom.nl waarin u uitlegt waarom u het er niet mee eens bent.

Vergeet niet uw verhuizing door te geven aan uw leverancier van gas, water en elektriciteit. Wij adviseren u dit minimaal 10 dagen voor de einddatum van uw huurcontract te doen. Tijdens het 2e huisbezoek neemt de opzichter samen met u de meterstanden op.

Hoe lever ik de woning op?