Ga naar de inhoud

Na uw huuropzegging plannen we 2 huisbezoeken in. De 2e inspectie is de eindinspectie. Dit gebeurt op de dag dat u de sleutels inlevert.

2e huisbezoek: eindinspectie

Bij de eindinspectie controleert de opzichter of de woning schoon, leeg en in goede staat is. Samen nemen jullie ook de meterstanden op. Zorg ervoor dat alle ruimtes netjes zijn achtergelaten.

>> terug naar 1e Huisbezoek: voorinspectie

Nadat u de huur heeft opgezegd, spreken we 2 huisbezoeken met u af. De opzichter bekijkt tijdens deze 2e afspraak of u de woning goed oplevert. U levert dan ook de sleutels van de woning in.

Het liefste wel. Kan dit echt niet? Dan mag er ook iemand namens u aanwezig zijn.

Van de opzichter krijgt u tijdens het 1e huisbezoek een overnameformulier. Op het overnameformulier vermeldt u dingen die in de woning achterblijven. Denk bijvoorbeeld aan gordijnen, vloerbedekking en meubels. Deze dingen kunnen worden overgenomen door de volgende huurder. De opzichter beoordeelt of uw dingen ter overname aangeboden kunnen worden.

U tekent het overnameformulier met de nieuwe huurder. Bij het 2e huisbezoek geeft u het ingevulde formulier aan onze opzichter.

Tijdens het huisbzoek maakt de opzichter afspraken met u over hoe u uw woning moet achterlaten. Als bij de eindinspectie blijkt dat u dit niet gedaan heeft, dan laten wij het doen. De kosten zijn dan voor u. Deze kosten staan op de eindafrekening.

Bent u het hier niet mee eens? Stuur dan een e-mail naar info@wocom.nl waarin u uitlegt waarom u het er niet mee eens bent.

Vergeet niet uw verhuizing door te geven aan uw leverancier van gas, water en elektriciteit. Wij adviseren u dit minimaal 10 dagen voor de einddatum van uw huurcontract te doen. Tijdens het 2e huisbezoek neemt de opzichter samen met u de meterstanden op.

Hoe lever ik de woning op?