Ga naar de inhoud

Na uw huuropzegging plannen we 2 huisbezoeken met u in. Het 1e bezoek is de voorinspectie, het 2e bezoek is de eindinspectie. We bespreken hoe u de woning moet achterlaten en wat u aan de nieuwe huurder kunt overdragen.

1e huisbezoek: voorinspectie

Bij de voorinspectie kijkt de opzichter samen met u naar de staat van de woning. We bespreken uw eventuele aanpassingen aan de woning (ZAV's) en wat u wilt en kunt overdragen aan een nieuwe huurder. Ook leggen we uit wat u moet doen voor de verhuizing. Zo weet u precies wat er van u verwacht wordt.

2e huisbezoek: eindinspectie

Informatiekaart huuropzegging 

Nadat u de huur heeft opgezegd, spreken we 2 huisbezoeken met u af. Tijdens het 1e huisbezoek bekijkt de opzichter samen met u de woning. Ook kijkt hij naar de technische staat van de woning. U maakt dan afspraken over ZAV's (Zelf Aangebrachte Veranderingen) en overname(s) door een nieuwe huurder.

We spreken af welke werkzaamheden u uitvoert voordat u de sleutel inlevert. Tijdens deze afspraak neemt de opzichter met u door wat er bij een verhuizing komt kijken. Na het bezoek heeft u een goed beeld van waar u rekening mee kunt houden.

Nadat u de huur heeft opgezegd, spreken we 2 huisbezoeken met u af. De opzichter bekijkt tijdens deze 2e afspraak of u de woning goed oplevert. U levert dan ook de sleutels van de woning in.

Maximaal één uur. Dit hangt af van de grootte van de woning, de technische staat en hoeveel vragen er zijn.

Het liefste wel. Kan dit echt niet? Dan mag er ook iemand namens u aanwezig zijn.

Als  u de huur opzegt, plannen wij een afspraak voor een huisbezoek. Bij deze inspectie hoort u welke veranderingen mogen blijven en welke u moet verwijderen. Soms kunt u met de nieuwe huurder afspraken maken over overname. Meer informatie staat hier.

Van de opzichter krijgt u tijdens het 1e huisbezoek een overnameformulier. Op het overnameformulier vermeldt u dingen die in de woning achterblijven. Denk bijvoorbeeld aan gordijnen, vloerbedekking en meubels. Deze dingen kunnen worden overgenomen door de volgende huurder. De opzichter beoordeelt of uw dingen ter overname aangeboden kunnen worden.

U tekent het overnameformulier met de nieuwe huurder. Bij het 2e huisbezoek geeft u het ingevulde formulier aan onze opzichter.

Tot 1994 mocht er asbest verwerkt worden in vloerbedekking. Laat het ons weten als u vloerbedekking uit deze tijd heeft. Omdat wij het zo belangrijk vinden dat het asbest veilig wordt verwijderd, nemen wij die verantwoordelijkheid van u over. U hoeft niets te doen. We laten het dan op onze kosten onderzoeken. En ook de kosten voor het verwijderen van asbesthoudende vloerbedekking wordt door ons betaald. Zo dragen we extra bij aan uw veiligheid.

Wij adverteren de woning op www.wooniezie.nl. Na de beoordeling van een geselecteerde kandidaat mag hij/zij uw woning bezichtigen. Hij/zij maakt hiervoor met u een afspraak. Wij geven daarom uw telefoonnummer en/of e-mailadres aan deze kandidaat. Na de bezichtiging, of eventuele groepsbezichtiging, laat de kandidaat ons weten of hij/zij definitief voor de woning kiest. Daarna hoort u van ons of hij/zij de huurder van uw woning wordt.

Hoe lever ik de woning op?