Huurachterstand
Kunt u de huur door omstandigheden niet op tijd betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met een van onze incassomedewerkers. Samen kijken we of een betalingsregeling mogelijk is. Hiervoor brengen we geen extra kosten in rekening. U bereikt onze incassomedewerkers van maandag t/m donderdag tussen 8.30 en 16.00 uur via (0493) 49 76 66 of via huurincasso@wocom.nl.
Als de huur niet wordt betaald
Als u de huur niet betaalt, sturen we eerst een herinnering en daarna een waarschuwing (een aanmaning). Reageren op tijd is belangrijk. Anders vragen we een deurwaarder om de huur te innen. De kosten hiervan zijn dan voor u. Ook loopt u het risico dat de huurovereenkomst stopt en u uw woning moet verlaten.
Problemen met uw inkomen?
Heeft u een laag inkomen en een relatief hoge huur? Dan kunt u misschien huurverlaging of huurbevriezing krijgen. Wilt u weten of u hiervoor in aanmerking komt? Kijk dan hier voor meer informatie. Heeft u moeite om rond te komen? Lees hieronder met wie u contact kunt opnemen voor hulp.
Heeft u moeite om rond te komen?
Neem dan contact op met een van de hieronder genoemde organisaties. Hun maatschappelijk werkers helpen u graag om uw financiële situatie weer op een rijtje te krijgen.
- Woont u in Asten, Helmond, Laarbeek, Someren: LEVgroep, tel. (0492) 59 89 89
In Asten en Someren kunt u ook terecht bij Onis Welzijn tel. (0493) 44 12 34 - Woont u in Cranendonck: Werk en Inkomen, tel. (040) 208 34 44 (maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 14.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur)
- Woont u in Heeze-Leende: Werk en Inkomen, tel. (040) 208 34 44 (maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 14.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur)
Kunt u door omstandigheden de huur niet op tijd betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met een van onze incassomedewerkers. Misschien kunnen we een betalingsregeling treffen. Daarvoor brengen we geen kosten in rekening.
Heeft u een laag inkomen en een relatief hoge huur? Dan kunt u misschien huurverlaging of huurbevriezing krijgen. Of u in aanmerking komt voor huurverlaging hangt af van het aantal personen in het huishouden, het verzamelinkomen en de huurprijs van uw woning. Wilt u weten of u hiervoor in aanmerking komt? Kijk dan op www.wocom.nl/huurverlaging.
Ja, dit kan. De persoon die voor u de huur betaalt, moet dan wel uw klantnummer en het adres bij de betaling vermelden. Helaas kunt u ons niet machtigen om via automatische incasso uw huur af te laten schrijven van een rekeningnummer dat niet op uw naam staat. Houd er daarom rekening mee dat als u nog een bedrag van ons tegoed heeft, wij dit bedrag alleen overmaken naar uw eigen rekeningnummer.