Scheiding of uit elkaar
Verandert uw persoonlijke situatie? Gaat u scheiden of uit elkaar? Dan moet uw huurovereenkomst worden aangepast.
Huurovereenkomst op beide namen?
Staat de huurovereenkomst op beide namen en u bent getrouwd, geregistreerde partners of u heeft al minstens 2 jaar een duurzame, gemeenschappelijke huishouding? Dan heeft u allebei recht op de woning.
Wat als u het niet eens bent?
Beslis samen wie in de woning blijft wonen. Lukt dat niet? Dan kunt u de rechter vragen om een beslissing. Wij zijn geen partij in dit proces, maar ontvangen wel graag het bewijs van de uitspraak.
Wijziging doorgeven
Het is belangrijk dat u de wijziging daarna aan ons doorgeeft. Wij bevestigen deze wijziging aan beide personen. Tot die tijd blijft u beiden verantwoordelijk voor de huur. Neem contact op met een van onze klantconsulenten om de wijziging door te geven. U kunt ons bellen op (0493) 49 76 66 of een mail sturen naar info@wocom.nl.
Meer informatie vindt u hieronder bij de meestgestelde vragen. Vindt u geen antwoord? Gebruik de zoekfunctie rechtsboven of stel uw vraag via het contactformulier.
U heeft beiden evenveel recht op de woning wanneer u gehuwd bent of u heeft een geregistreerd partnerschap. U bepaalt dan samen wie er in de woning blijft wonen. Komt u er samen niet uit, dan kan de rechter een beslissing nemen.
Opzeggen doet u schriftelijk met het formulier “opzeggen huurrecht”. Beide huurders ondertekenen het formulier. Het ingevulde en ondertekende formulier stuurt u samen met kopieën van de legitimatiebewijzen van u beiden en een door alle partijen getekend echtscheidingsconvenant (indien de reden een echtscheiding betreft), naar woCom, Postbus 36, 5710 AA te Someren of digitaal naar info@wocom.nl
De opzegtermijn is minimaal 1 maand. Als opzegdatum geldt de dag waarop wij uw schriftelijke opzegging huurrecht ontvangen. U blijft samen verantwoordelijk voor het betalen van de huur tot en met de einddatum van het huurrecht
Uw aanvraag wordt alleen behandeld als het aanvraagformulier door u beiden is ondertekend en wanneer de aanvraag compleet met bijlagen is ingediend. Mochten wij niet alle informatie van u ontvangen, dan wordt uw aanvraag afgewezen. Ook een huurachterstand kan een reden van afwijzing zijn. U ontvangt altijd een schriftelijke reactie van ons.
Is er sprake van een huurachterstand?
Dan blijft de vertrekkend huurder mede verantwoordelijk voor de betaling van deze achterstand tot en met de einddatum van het huurrecht.
De huurder die in de woning blijft wonen, blijft aansprakelijk voor:
- tijdige betaling van de huur;
- de overgenomen goederen bij ingangsdatum huurovereenkomst;
- alle veranderingen die aan de woning zijn aangebracht vanaf ingangsdatum huurovereenkomst.
Geef tijdig een nieuw bankrekeningnummer door
Blijft u als huurder in de woning wonen? Zorg er dan voor dat u de maandelijkse huur tijdig betaalt. Maakt u gebruik van een automatische incasso en wijzigt het bankrekeningnummer? Geef dit dan aan ons door.